2013. júl. 12.

ja igen, Párizs... el ne felejtsem

Nemrég sikerült eljutnom Párizsba (szekönd tájm, bébi), egy képregényes kiállítódás kapcsán. A helyi, francia Magyar (vagyis magyar, de francia, na, érted..) Intézetben ugyanis a Magyar Képregény Szövetség csoportos kiállítása rakódott fel, néminemű klasszik Zórád-ésegyéb művekkel súlyosbítva. Ezennel felteszek ide néhány képet.

Íme a bejárat, insztitüt ongroáz, MKSZ-es molinóval (made by Felhalmi Miklós, kivéve a tipót alul, de azt inkább hagyjuk, megvan a maga gyönyörűséges története, meg ezen a kis fotón úgyse' látszik):
Én is kiállítódtam, ezekkel a munkáimmal (a tükröződésben látszik is egy szellem, aki eljött a megnyitóra):

Pinkhelles vitrin, egész szépen néztek ki ezek a dicső múltú kis magazánok így egymás mellett:
Ezek pedig a zsákmányaim: Hilda and the midnight giant (ez egy tökjó mese-képregény, kicsit múminos hangulat, egyben az első cuccom a Nobrow kiadótól); Mutafukaz, amire már régóta pályáztam, sajna csak francia nyelven kapható, így maradt a képnézegetés; Pinocchio, 2009-es Angouleme-díjas, szintén francia nyelvű, de kb. 80%-ban szöveg nélküli képregény, egyben a legjobb, amit valaha olvastam, iszonyú jól van elmesélve, kegyetlen humor, grafikai stíluskavalkád, az egész nagyon bravúros, nem véletlen az a díj + 1 Hupikék Törpös áttekintő könyv: hogy születtek a törpök, miként futott be az egész és hogy jutottak el végül a borzadványos 3D-ig. A Foligatto-t pedig Zorró bácsi rendelte, azóta már a polcán díszeleg, gondolom.
Az Utazó Olvasó nevű tematikus facebook oldalra készült is egy kép rólam (photo by Takács Nóri), ahogy a metrón a Mutafukaz-t lapozgatom teljes bedobással:
Szóval ennyi, sokminden történt Párizsban, jártunk a katakombákban, ettem csigát, békacombot, 4,5 eurós (jaja, Párizs iszonyat drága) nutellás-banános palacsintát (egy Natalie Portman kinézetű csajtól vettem), felmásztam lépcsőn az Eiffel toronyba, láttam egy rakat qvajó kiállítást, fotóztam sok street artot, meg mindent, amit értem, lejártam a lábam, metróztam is sokat... És firkáltam is valamennyit, majd azok is posztolódnak ide egy köv. körben.

Au renoir!

Nincsenek megjegyzések: